A hideghívás tréning két alkalomból áll, amik között egy vagy két két eltelik, mialatt önállóan gyakoroltok. A második alkalommal átbeszéljük a felmerült kérdéseket és tovább gyakorlunk, hogy megerősítsük a technikát.
Előzetes egyeztetés
Szükséges előkészület a részedről
Első alkalom
Második alkalom
Vedd fel velem a kapcsolatot! +36 30 450 3115 kiralya@callingisfun.hu
Most indítod a vállalkozásod?
Gondolkodtál már azon, hogy jó lenne megpróbálni pár lehetséges ügyfelet felhívni, már ki is nézted esetleg a kontaktokat, de mindig halogatod? Nem tudod hogyan fogj hozzá, és egy kicsit idegennek érzed? Nem vagy egyedül!
Segítek Neked, ha:
Jönnek magától is az ügyfelek, de szeretnél még intenzívebben bővülni?
Remek minőségű szolgáltatást nyújtasz, ahol az elégedett ügyfeleid tovább is ajánlanak Téged, de úgy érzed, hogy van még üres idősáv a naptáradban, amit tudnál ügyfelekkel, munkával és a vállalkozásod bővítésével tölteni?
Több mint valószínű, hogy telefonos megkeresésekkel eltudod érni azokat, akik egyébként nem találnának rád, de pont a Te szolgáltatásodra lenne szükségük.
Számomra mindig szomorú érzés látni azokat a tehetséges vállalkozókat, akik nagyszerű ötlettel álltak elő vagy olyan precíz és kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, mint kevesen, de nem merik vagy akár nem tudják megsokszorozni az ügyfélkörüket.
Nekik sokszor csak a kezdő löket szükséges, hogy megmutassa nekik valaki, hogyan is lehet ezt professzionálisan csinálni. Miután részeivé bontjuk és kidolgozzuk a hideghívás elemeit, elmúlik az 'ismeretlentől való félelem', rendszeres napi rutin részévé válnak olyan feladatok, amiktől korábban féltünk vagy tartottunk.
Meglévő kollégáidat fejlesztenéd?
Felvettél egy telefonos kollegát, de nem termeli ki még a munkabérét sem?
Könnyen lehet, hogy nem eredményesek a hívások, ha a callcenteres nem tudja pontosan hogyan hívjon, nincsenek megfelelően kialakított keretei, vagy a hívások célja és pontos menete megfogalmazva. Az is lehet, hogy nincsen megfelelőképpen motiválva, így nem tud megfelelően elkötelezett lenni a hívások sikeressége iránt.
Ettől még lehet, hogy jól választottál kollegát, és egy-két finomítással, átalakítással sokszorozhatjuk az eredményességét!
Elmondod a jelenlegi helyzeted és megbeszéljük, hogyan tudok Neked a leghatékonyabban segíteni
Telefonos ügyfélszerzés
Az ügyfélszerzés sokféle lehetséges módszere közül a hideghívás olyan, amihez akár semmilyen plusz erőforrásra nincs szükségünk. Sokkal kevesebb idő is elég az első eredményekhez, mint gondolnánk, inkább a rendszerességen van a hangsúly. Pár fős szervezeteknél ha a tulajdonosnak/ügyvezetőnek van naponta fél órája, kicsit nagyobb cégeknél pedig az ügyfélkapcsolatokért felelős kollegának, idővel kialakulhat egy folyamatos és stabil ügyfélkör bővülés, ahogy a kontaktok érnek. Következő lépés, hogy hogyan találunk meg ezt a megfelelő célközönséget és annak elérhetőségét, majd a mély levegő és elszántság, hogy elkezdjük a folyamatot, amit később tökéletesítünk, egyre professzionálisabb módokat keresve.
Ha ez ennyire egyszerű - és tényleg az - akkor hogy lehet, hogy nem mindennapi rutin, hogy 'rákérdezzünk' pár lehetséges vevőtől, hogy érdeklődnek e? Mert a hideghívás 'félelmetes'. Majd biztosan 'elutasítanak', az emberek nem szeretik, ha 'rájuk tukmálunk' dolgokat. Én nem szeretnék 'rámenősnek' tűnni. Legalábbis egy laikusban a tapasztalataim alapján ezek a gondolatok visszhangoznak, így lehet, hogy egy életre elesnek majdnem az egyik legkönnyebb ügyfélszerzési lehetőségtől.
Biztos, hogy a hideghívás csak kellemetlen lehet? Biztos, hogy nem lehet természetesen, könnyedén, akár a mindennapi rutin része, amivel eredményesen bővül a vállalkozásunk?
Dehogynem!
Csak tudni kell hogyan érdemes csinálni :)
Van aki hideghívásra születik?
Biztosan vannak ilyen szerencsések, én viszont nem tartozok közéjük :)
Határtalan félelem volt bennem az első hideghívásaim előtt, 2 napig nem tudtam magamat rávenni, hogy elkezdjem, csak bámultam a gondosan excelbe gyűjtött kontaktjaimat, belülről őrölve magamat. Mormoltam magamban, hogy mit is mondhatnék, miközben a legrosszabb verziók, véres elutasítások és megrázkódtatások végtelen filmje pörgött az agyamban. Kerestem, hogy mi mást csinálhatnék, ugyanis ilyenkor minden tevékenység felettébb hasznosnak és hirtelen fontosabbnak tűnik, mint a 'legrosszabbal foglalkozni'.
Mi vitt rá mégis, hogy belevessem magam a mélyvízbe?
A puszta tudat, hogy egyszerűen nincsen más lehetőségem. Az volt a 'szerencsém', hogy patthelyzetbe kerültem, ha nem generálok ügyfeleket és eladásokat, akkor nem tudok megélni, feladhatom vállalkozást. Fiatalon a piacon egy új vállalkozással, minimális referenciával, valóban a szükség volt az úr.
Ma ennek a helyzetnek köszönhetem azt, hogy kikényszerítette belőlem a tökéletességre törekvést és elindított az úton, mára rengeteg sikeres eladáson és ügyfélszerzésen túl.
Miért szeretem a hideghívást és miért szeretheted meg te is?
Alapvetően rendkívül nagy és gyors sikerélmény forrás lehet a hideghívás, ha tudom azt, hogy az adott többszázezres vagy milliós ügyfelet én hoztam be egyetlen első hívással, de ezenkívül maga a folyamat is élvezetes. Rengeteg ismeretet és tapasztalatot ad, hogy ennyi emberrel beszélek nap mint nap, képben tart a piaci szektorommal, a trendekkel és hírekkel kapcsolatban. Mások mivel küzdenek, akik nem az ügyfeleim, vajon miért, és mi az igényük, hogyan lehetne az ő érdeklődésüket is megfogni. Sőt, nem egyszer volt már, hogy barátom, kedves ismerősöm lett az, akit egy hideghívással kerestem fel :)
Csak rajtad múlik, hogy mit látsz bele a hívásba és mit hozol ki belőle. Jól is tudod magad érezni közben, a hívás szakmai sikerei mellett egyéb célokat is kitűzhetsz mellé!
Később egyre érdekesebb lesz az is, hogy saját ügyfélkort kitapasztalva pontosan látszik a listából, hogy mennyit kell ahhoz telefonálnunk, hogy egy tárgyalást, ügyfelet behozzunk. Ezt hívjuk ebben a szakmában is a 'számok törvényének'.
A lista
Elsőként pontosan meghatározzuk a potenciális ügyfélkörünk paramétereit, majd megnézzük, melyik az a forrás, ahol a legkönnyebben fellelhetőek (milyen google keresés, milyen vásárolt lista...) Legfontosabb, hogy tudatosítsuk magunkban, nem érdemes mindenkit felkeresnünk. Legalábbis vannak bizonyos körök, akiket sokkal nagyobb hatékonysággal lehetséges, így érdemes rájuk koncentrálni.
A hívó személye
Olyan létezik, hogy valakinek jobban illeszkedik a személyiségéhez a hideghívás, de azt biztosan nem jelenthetjük ki, hogy valakinek egyáltalán nem sikerülhet megtanulni. A kérdés csak az, hogy mennyire elkötelezett iránta, illetve természetesen könnyebb, ha egyből profin kidolgozott módszerrel kezdjük.
A hívott fél megérzi mi zajlik bennünk, hova pozícionáljuk magunkat, így akkor tudunk eredményesek lenni, ha egyenlő üzletfélként gondolunk a másikra. Ehhez fontos egy megfelelő ismeret a szolgáltatásunk/termékünk és a konkurencia ügyében, tudnunk kell azt is, hogy a másiknak mi miért lehetünk hasznára, végül pedig a hívás pontos folyamatát, lehetséges kimeneteleit kell meghatároznunk. Ez együtt ad egy alap magabiztosságot a híváshoz, amitől természetesen, könnyed hangvétellel tudunk a másik féllel beszélgetni.
A script
Egy jó script, tehát a szöveg, ami alapján felhívjuk a potenciális ügyfeleket, megfelelően felépített, a hívott fél érdekeire összpontosító és figyelembe veszi a beszélgetés lehetséges irányvonalait, amik közül mindegyikre alternatívát dolgoz ki. Fontos, hogy előre meghatározzuk, mi a fő célja a hívásnak (tárgyalás egyeztetés, azonnali eladás...), mi az alcélja a hívásnak (tájékoztató anyag átküldése) és a hívás utáni folyamat is megfelelően legyen kidolgozva, így akár a különböző stádiumban lévő ügyfeleket különféle módokon tudjuk kezelni, minden hívásból kihozva a maximumot.
Várom a hívásod vagy e-mailedet az elérhetőségeimen, vagy írd le az igényedet az alább kapcsolat felvételi formban: